OÇİDEP (Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı)
OÇİDEP (Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı), bir Erken ve Yoğun Davranışsal Eğitim (EYDE) programıdır. Bu yaklaşım Lovaas tarafından UDA (Uygulamalı Davranış Analizi) temelinde geliştirilmiştir. Yaklaşık elli yıllık uygulama deneyimi ve ayrıntılı yazılı kaynakları ile bilimsel dayanağı en fazla olan programlardan biridir.
Erken ve Yoğun Davranışsal Eğitim (EYDE) programının otizmli çocukların gelişimlerinde diğer uygulamalara göre daha etkili olduğu deneysel araştırmalar sonucunda gözlemlenmiştir.
OÇİDEP erken eğitimi, yoğun eğitimi, davranışçı, kesintisiz ve bire-bir eğitim prensiplerinin tümünü içermektedir. Buna ek olarak akran ve aile etkileşimine açık bir eğitim yöntemidir.
OÇİDEP'in kapsamında;
Taklit: Tek-basamaklı taklit, yüz hareketlerinin taklidi, iki basamaklı taklit, gömülü taklit
Eşleme ve sınıflama: Üç ve iki boyutlu eş olan ve olmayan nesneleri eşleme, sınıfa göre eşleme, ayırma, sınıflama
Oyun: Tek basamaklı oyun, çok basamaklı oyun, gömülü oyun
Alıcı dil: Tek ve iki basamaklı alıcı dil becerileri
Adına tepki verme
İfade edici dil: Sözel, jestsel ve görsel iletişim becerileri
Ortak dikkat: Ortak dikkat girişimine tepki verme, ortak dikkat başlatma
Tuvalet becerileri
Soyunma-giyinme becerileri
Beslenme becerileri
Blok dizaynı
Adı söylenen nesneyi ve eylemi belirleme
İşitilen sesin kaynağını belirleme
El becerileri: Çizim yapma, makasla kesme
Kavramlar: Renk kavramı, şekil kavramı, zıtlık kavramı vardır.
✨ Kurumumuzda Uygulanmaktadır